Labex SIGNALIFE: Programme de PhD International : 25 postes de doctorants en Signalisation Cellulaire

Le lancement du programme de PhD International du Labex SIGNALIFE est ouvert pour l’année 2016 : 25 doctorants de haut niveau seront recrutés à l’Université Nice Sophia Antipolis en sciences de la vie à la rentrée 2016 sur des projets scientifiques proposés dans le domaine de la Signalisation Cellulaire en biologie. Les inscriptions s’effectuent exclusivement en ligne avant la date limite d’inscription du 1er Avril 2016.

Labex SIGNALIFE: Programme de PhD International

25 postes de doctorants en Signalisation Cellulaire

Le Laboratoire d’excellence, Labex SIGNALIFE a été lauréat de la deuxième vague des Programmes Investissements d’Avenir, et est financé à hauteur de 11 M€ pour une durée de 8 ans (2012-2019)..

Le projet SIGNALIFE réunit 6 unités de recherche de la Côte d’Azur du plus haut niveau international : iBVIPMCC3MIRCANISA et Inria. Il rassemble ainsi 49 équipes et plus de 500 personnes travaillant dans le domaine de la recherche sur les voies de signalisation cellulaire en biologie, en relation avec 5 axes scientifiques : 1) l’architecture cellulaire, 2) la plasticité cellulaire, 3) la résistance au stress, 4) les concepts originaux et la modélisation mathématique.

Plus information sur http://signalife.unice.fr

Labex SIGNALIFE International PhD Program
25 PhD Positions in Cell Signaling

The Laboratory of Excellence Labex SIGNALIFE is a collaborative research program in Life Sciences financed by the Excellence Initiative of the French Ministry of Research. This program is coordinated by Stéphane Noselli, head of the iBV, and hosted by the University of Nice Sophia Antipolis.

It is comprised of 6 leading research institutes from Nice, France: iBVIPMCC3MIRCANISA and Inria. It involves the participation of 49 top-level research teams affiliated with major French research institutions : University Nice Sophia Antipolis, CNRS, Inserm, INRA, Inria, Nice University Hospitals, Antoine Lacassagne Cancer Center. The SIGNALIFE research project is focused on the study of Cell Signaling in Biology including: 1) Cellular architecture of signaling pathways, 2) Plasticity and signaling, 3) Stress signaling, 4) Signaling in aging and disease progression and 5) New principles in signaling and applications.

The 2016 international SIGNALIFE PhD Program has been launched. The Labex SIGNALIFE is currently seeking applications from outstanding students in the Life Sciences for a total of 25 highly competitive, fully funded PhD positions on specific research projects offered in the area of Cell Signaling. This is the third wave of the recruitment for this PhD program, a 3-year PhD starting September 2016. Application are exclusively online, deadline April 1st, 2016.

More informations on http://signalife.unice.fr