19 Mai 2018 - Conferences & Pannel discussion - "Basic income : Return of Robin Hood ?"

Le revenu universel : le retour de Robin des Bois ? Tout le monde aime l’histoire de Robin des Bois, le héros qui volait les riches pour donner aux pauvres. À ton avis, le concept d’un revenu universel sans conditions pour tous... ... est une bonne réponse aux conséquences que la mondialisation aura sur la main d’oeuvre et la concentration de la richesse dans les années à venir, ... ou est une invitation à abuser des prestations sociales et à se la couler douce.

Description :

People love the Robin Hood story, because he took from the rich to give to the poor. Do you consider the idea of a basic income without conditions for all ... … as an adequate answer to the effects that globalisation will have on the workforce and on the concentration of wealth in the coming years, … or as an invitation to abuse social benefits, to fool around and have a ball.

Patrick Musso: From GREDEG - Professor of Economics at Université Nice Sophia Antipolis.

Dominique Torre: From GREDEG - Professor of Economics at Université Nice Sophia Antipolis and former vice-Director of Doctoral Program DESPEG.

The event will take place on May 19, from 10.00 to 12.00 at Campus Saint Jean d’Angely 2 (IAE)- Amphi 6.

(Free registration/free drinks & snacks... secure your spot quickly, Don't forget your paper ticket or E-ticket!!)

Click Here To Register!