Publication - No I (2019): First issue of the journal NO-Vation, CRITICAL INNOVATION STUDIES OF INNOVATION

X-Innovation: Re-Inventing Innovation Again and Again de Gerald Gaglio, Benoît Godin et Sebastian Pfotenhauer Editeur : INRS ISSN : 2562-7147

Ce premier numéro aborde le problème de " l'innovation X ", c'est-à-dire la tendance actuelle à ajouter un adjectif à " l'innovation " puis à créer des ramifications, sans mettre en perspective et vraiment remettre en cause la nouveauté de ces concepts. Un manuel prolongera ce processus de réflexion.

This first issue tackles the problem of « X-innovation », that is to say the current trend to add an adjective to « innovation » and then to create offshoots, without puting into perspective and really question the novelty of those concepts. A handbook will extend this reflection process.

Guest Editors:
Gerald Gaglio, Université Nice Sophia Antipolis (France)
Benoît Godin, INRS, Montreal (Canada)
Sebastian Pfotenhauer, Technische Universität München (Germany)

Dowload Full Issue HERE